Få hela storyn
Starta din prenumeration

fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Expertsvar Marknadsföring

Hur använder man Linkedin som marknadsföringskanal?

Publicerad: 2 december 2020, 21:01

Hej! Vi vill testa Linkedin som marknadsföringskanal. Hur gör vi det? /Joel


Ämnen i artikeln:

byggföretagande

Svar: Hej Joel! Ingen vill prata med ett företag, folk vill prata med människor. Tänk att alla som jobbar på ditt bolag är influencers för det. Om du jobbar med marknadsföring kan du försöka få folk internt på företaget att vilja jobba på sitt ambassadörskap. Sedan måste man förstås sätta upp tydliga ramar och riktlinjer för vad man får och inte får säga. Om du vill få spridning för inlägg på Linkedin kommer här några enkla tips: Bild och text går före länk när det kommer till organisk spridning. Var personlig, det gillar publiken på Linkedin. Och sist men inte minst: Skapa kontakt med personer som är relevanta för din yrkesroll, var inte rädd för att skicka vänförfrågan till folk du aldrig träffat.

/Yasmine Wiberg och Julia Lundin, experter på tidningen Resumé

Har du också en fråga till våra experter?

Mejla den till expertsvar@byggindustrin.se 

 

Ämnen i artikeln:

byggföretagande

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.