Få hela storyn
Starta din prenumeration
Expertsvar Marknadsföring
Publicerad: 2 december 2020, 21:01
Hej! Vi vill testa Linkedin som marknadsföringskanal. Hur gör vi det? /Joel
Ämnen i artikeln:
byggföretagandeSvar: Hej Joel! Ingen vill prata med ett företag, folk vill prata med människor. Tänk att alla som jobbar på ditt bolag är influencers för det. Om du jobbar med marknadsföring kan du försöka få folk internt på företaget att vilja jobba på sitt ambassadörskap. Sedan måste man förstås sätta upp tydliga ramar och riktlinjer för vad man får och inte får säga. Om du vill få spridning för inlägg på Linkedin kommer här några enkla tips: Bild och text går före länk när det kommer till organisk spridning. Var personlig, det gillar publiken på Linkedin. Och sist men inte minst: Skapa kontakt med personer som är relevanta för din yrkesroll, var inte rädd för att skicka vänförfrågan till folk du aldrig träffat.
/Yasmine Wiberg och Julia Lundin, experter på tidningen Resumé
Mejla den till expertsvar@byggindustrin.se
Ämnen i artikeln:
byggföretagande