Få hela storyn
Starta din prenumeration
Expertsvar Marknadsföring
Publicerad: 15 juni 2020, 19:10
Hej! Många börjar prata om miljön i sin marknadsföring nu, men ibland känns det fejk. Men jag förstår så klart att det är en fördel att göra det eftersom det är top of mind just nu. Hur ska jag gå till väga? /Alexander F
Ämnen i artikeln:
klimatpåverkanSvar: Hej Alexander! Här är det som du själv säger lätt att trampa snett och då riskerar man att få badwill för sitt varumärke snarare än tvärtom. Du måste bottna i hållbarhetsfrågan och det du kommunicerar. Även om man inte är färdigutvecklad i sin strävan att vara klimatvänlig kan man ändå kommunicera om resan dit, snarare än att låtsas att man redan är klar. Klimatet ska inte överskugga dina produktfördelar. Du är trots allt ett företag som ska lyfta fram dina produkter i första hand, sedan kan klimatkommunikation komma i andra hand. Tänk på förhand ut vilka aspekter i ditt bolag som kan ifrågasättas när det gäller miljö och öka kommunikationen om just den/de aspekterna.
/Yasmine Wiberg och Julia Lundin, experter på tidningen Resumé
Yasmine Winberg och Julia Lundin, experter på tidningen Resumé, svarar på läsarnas frågor om ekonomi och marknadsföring.
Har du också en fråga till våra experter?
Mejla din fråga till expertsvar@byggindustrin.se.
Ämnen i artikeln:
klimatpåverkan