Få hela storyn
Starta din prenumeration

fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Expertsvar Marknadsföring

Marknadsföringsbudgeten är stryp på grund av corona, hur ska jag göra?

Publicerad: 8 februari 2021, 13:21

På mitt företag har vi strypt marknadsföringsbudgeten på grund av att vi drabbats ekonomiskt av corona. Hur ska vi tänka för att effektivisera? /Maria


Ämnen i artikeln:

coronabyggföretagande

Svar: Hej Maria! Kartlägg vilka de billigaste marknadsföringskanalerna varit för er historiskt och satsa på dem. Ni kan även tillfälligt öka er organiska marknadsföring i sociala medier. Man kan inte vänta sig underverk med organisk spridning, särskilt inte nuförtiden, men kolla gärna på dem som lyckats och inspireras av det som de har gjort bra.

/Yasmine Winberg och Amanda Törner, experter tidningen Resumé

Har du också en fråga till våra experter?

Mejla den till expertsvar@byggindustrin.se 

 

Ämnen i artikeln:

coronabyggföretagande

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.