Få hela storyn
Starta din prenumeration
Expertsvar Marknadsföring
Publicerad: 10 november 2020, 15:45
Hej Yasmine och Amanda! Corona har ställt högre krav på fysisk distansering och smittominimering. Vi måste vara fysiskt närvarande på vår arbetsplats, men vill berätta om hur vi jobbar med trygghet och hygien. Hur kommunicerar vi det på bästa sätt? /Walter
Ämnen i artikeln:
coronaSvar: Hej Walter!
Om ni vill signalera att ni är en ansvarstagande arbetsgivare bör ni berätta rent konkret vad ni gör och hur ni anpassar er verksamhet. Det kan vara lockande att göra något enkelt och klyschigt, som budskapet ”we are in this together”, som är otroligt överanvänt från bolag som vill signalera att de tar situationen på allvar. Detta avråder vi från av två skäl: ni kommer aldrig att kunna sticka ut i bruset med det generiska budskapet och dessutom är det otydligt.
Vad menas och hur ska mottagaren tolka det? Berätta i stället till exempel om vilka nya rutiner ni har infört, hur era anställda jobbar med säkerhet sinsemellan på arbetsplatsen och så vidare.
/Yasmine Winberg och Amanda Törner, experter på Resumé
Har du också en fråga till våra experter?
Mejla din fråga till expertsvar@byggindustrin.se.
Ämnen i artikeln:
corona