Få hela storyn
Starta din prenumeration

fredag16.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Expertsvar Marknadsföring

Så ska du tänka om marknadsföring efter corona

Publicerad: 2 december 2020, 21:23

Hej! Vi har läst en mängd olika spådomar om vart marknads­föringen är på väg efter corona. Hur ska man navigera i alla förutsägelser och prognoser för att framtidssäkra sin strategi? /Valter


Ämnen i artikeln:

byggföretagandecorona

Svar: Hej Valter! Det är verkligen inte lätt. Vi har sett många exempel på detta. Några hävdar att det är kortsiktig marknadsföring som gäller nu, andra propagerar för varumärkesbyggande. Ett annat exempel är att corona kommer att bli döden för influencer-fenomenet, medan andra menar att de kommer att kunna överleva genom att ställa om sitt erbjudande. Vi har också sett vissa bedömer att varumärken ska peppa folket i de tuffa tiderna, medan andra menar att det bästa som varumärke är att hålla sig borta från att nämna corona överhuvudtaget. Som alltid i osäkra lägen är det smart att ta prognoserna med en nypa salt. Det här är ett tråkigt råd, men sanningen finns antagligen någonstans mitt emellan. Det är ingen idé att kasta sig in i något helt nytt som man aldrig gjort tidigare. Håll huvudet kallt!

/Yasmine Winberg och Amanda Törner, experter på Resumé

Har du också en fråga till våra experter?

Mejla den till expertsvar@byggindustrin.se 

 

Ämnen i artikeln:

byggföretagandecorona

Dela artikeln:


Få nyhetsbrevet som ger dig bäst koll på byggbranschen

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.