Få hela storyn
Starta din prenumeration
Expertsvar Marknadsföring
Publicerad: 2 december 2020, 21:23
Hej! Vi har läst en mängd olika spådomar om vart marknadsföringen är på väg efter corona. Hur ska man navigera i alla förutsägelser och prognoser för att framtidssäkra sin strategi? /Valter
Svar: Hej Valter! Det är verkligen inte lätt. Vi har sett många exempel på detta. Några hävdar att det är kortsiktig marknadsföring som gäller nu, andra propagerar för varumärkesbyggande. Ett annat exempel är att corona kommer att bli döden för influencer-fenomenet, medan andra menar att de kommer att kunna överleva genom att ställa om sitt erbjudande. Vi har också sett vissa bedömer att varumärken ska peppa folket i de tuffa tiderna, medan andra menar att det bästa som varumärke är att hålla sig borta från att nämna corona överhuvudtaget. Som alltid i osäkra lägen är det smart att ta prognoserna med en nypa salt. Det här är ett tråkigt råd, men sanningen finns antagligen någonstans mitt emellan. Det är ingen idé att kasta sig in i något helt nytt som man aldrig gjort tidigare. Håll huvudet kallt!
/Yasmine Winberg och Amanda Törner, experter på Resumé
Mejla den till expertsvar@byggindustrin.se